Hvem er vi

Hvem er vi:

Vi er en børnehave beliggende i Kås.

Vi er ml. 35-50 børn alt efter hvornår, på året dit barn starter i børnehave.

Vi er et mindre hus, og her kender alle hinanden, både børn og voksne, hvilket vi oplever som en stor styrke. Det betyder, at man som forælder kan aflevere sit barn til én voksen om morgen og afhente hos en anden om eftermiddagen. Den pågældende personale kan man stadig spørge: ”har mit barn haft en god dag?”.

Vi er et hus, der rent fysisk rummer 3 stuer: Krudtugler, Spilopper og Ugler. Krudtugler og Spilopper er for yngste- og mellemgruppe, og den sidste tid i børnehaven er barnet på Uglestuen.

Vi er et hjertevarmt og traditionsrigt hus, der emmer af lysten til at være sammen med børn og give dem den bedst mulige hverdag. Det gør vi ved at tage udgangspunkt i det enkelte barn, vi vægter læring gennem leg, at de voksne er positive rollemodeller for barnet. Vi styrker det enkelte barn i, at det er helt okay at være lige netop den, du er 😊

Vi er også en børnehave, der har en fantastisk legeplads med masser af plads til motorisk udfoldelse, og små kroge hvor man kan lege uforstyrret.

Ydermere har vi bålplads, et kreativt værksted og et træværksted.

Vi har cykeldage, hvor børnene medbringer deres egne cykler + hjelm og cykler rundt på legepladsen.